Kom nu - til sagen

Kom nu - til sagen

'På nettet' kan du sidde i ro og mag, i din dybe lænestol, og konstruere lange svadaer - som du så bagefter bliver forundret over, at ingen reagerer på!

Næste gang du skal have et budskab igennem - prøv da at følge disse få råd:

  • gør det kort (virkelig kort)
  • gør det nemt at læse (korte sætninger istedet for lange)
  • vær præcis - hvorfor henvender du dig!?
  • hav et rimeligt forlangende
  • vis 'læseren' hvorfor han/hun skal hjælpe dig

Det bliver sagt lidt længere - og på engelsk her :)

AIDA

Det handler ikke om Verdi's opera men om en kommunikationsmodel: Attention Interest Desire Action

Den går i al sin eventyrlige enkelthed ud på at følge disse 4 simple råd, når du vil prøve at få et budskab igennem til en kunde/leverandør/mulig kæreste/exkæreste/HA'er - eller hvem du nu har udset sig som offer for dine retoriske armbøjninger:

  1. Attensjion - fang modtagerens opmærksom (og du kan roligt være mere original end at stave et ord forkert) ;)
  2. Interest - opbyg en interesse hos modtageren (hvad mangler hun, har han formeget af, savner de, osv)
  3. Desire - vis hvad dit budskab er værd for dem
  4. Action - forklar hvordan modtager får fat i den værdi